Bila jemariku menari

Thursday, 28 February 2013

penghayatan......menghayati.....

Assalamualaikum,

Dari pagi sampai ke petang, Kak Yana menjelajah rakan  dari satu blog ke satu blog. Jenuh juga. cuaca kurang baik. asyik loading je.

Camne pun akak sangat seronok menjelajah entry yang semuanya menarik. Menarik dengan gaya bahasa yang tersendiri. Rakan-rakan semua benar-benar hebat bermain dengan kata-kata ,meluahkan dan menggambarkan perasaan. Ada rakan blog bercerita kisah sedih, akak rasa sangat sedih seakan-akan mahu je akak gosok belakangnya supaya banyak bersabar seolah-olah dia ada depan kita. Ada kisah lucu, akak ketawa sorang-sorang. Ada cerita seronok bercuti terasa tak sempat-sempat nak gi juga. Ada juge kisah geram, memang geram sungguh, terhibur juga dengan  telatah anak-anak,ada juga yang mengkagumkan, buat kita perasan n feeling semacam je... Ada juga berbentuk ilmiah - macam penulis terkenal je...


Alhamdulillah bersyukur akak terbuka pintu hati nak berblog, banyak dapat ilmu. Akak juga nak belajar menulis seperti rakan semua yang mana berupaya membawa pembaca ke dalam cerita . power gitu.......

14 comments:

  1. wah..capek ya habis BW. dibawa istirahat dulu sob, simpen tenaganya buat BW lagi besok. :D

    ReplyDelete
  2. Bersama-sama lah kita berkogsi ilmu...yang baik kita jadikan ikutan yang buruk kita jadikan sempadan....

    ReplyDelete
  3. tulis je la kak selagi mampu. lama-lama insha allah penulisan kita akan bertambah baik. pembaca dapat merasainya..

    ReplyDelete
  4. Tu yang seronok berblog, macam macam ada...:))

    ReplyDelete
  5. kak yana cerita lah pasal abang long pulak...hehe

    ReplyDelete
  6. Wah rupanya sudah banyak belajar dengan Blogwalking, semoga saja dapat menambah pengetahuan dan pengalaman yg bermanfaat
    dan bisa mengambil hikmahnya
    terima kasih sudah berbagi

    ReplyDelete
  7. lps baca komen akak,ecah terus datang blog akak..okeh2,xde keje..ecah datang sini lagi..huuhuu

    #penulisan ecah tak konsisten kak,kadang2 de y ilmiah,de citer suka2,kongsi pengalaman..almost begitu la..=)

    ReplyDelete
  8. selalu selalu lah datang blog kak zu..insyaAllah kak zu akan datng melawat balik..

    klu sempat kak zu yg akan ke blog kak yana dulu..

    ReplyDelete
  9. hehe.... bila berblogging ni kita dapat berkawan...seronok kan...

    ReplyDelete
  10. falsya main tulis je ape yg falsya nak..kadang tuh bende yg mengarut jer..hehehehe

    ReplyDelete
  11. hmm...seronok dpt kenal kawan2 wlpn di alam siber. Nk berjumpa tu tak tau ler bila ada rezekinya..

    ReplyDelete
  12. seronok kan dapat ramai kawan di alam maya..saya pun tak sangka ada kawan di alam maya ni..

    ReplyDelete
  13. itulah penangannya.. boleh kenal mcm ragam org di luar sana :))

    ReplyDelete
  14. macam astro pulak... mcm2 ado!
    Jangan pening bila masuk blog saya sudah.... mmg tak pandai nak susun ayat dgn teratur... ekekkeke

    ReplyDelete