Bila jemariku menari

Saturday, 2 March 2013

korang dengar radio tak....


Masa Kak Yana kecik-kecik dulu, selalu dengar radio. Masa tu banyak segmen yang Kak Yana suka. Ada
Drama(dialog je la), tuju lagu. Carta lagu minggu ini n banyak lagi. Tapi sejak mula kenal internet, Kak Yana tak lagi dengar radio. Dengar siaran radio cuma dalam keta je. Dah bertahun tak guna radio.Kalu nak tahu berita tonton tv je. Time berita ngadap tv.Kalu tak sempat search google tapi sekarang BW. Kak Yana pegi umah ipar duai n member2  pun tak dengar juga suara radio.Radio pun akak tak nampak. Tak tanya la pulak.


 
Radio ni akak beli di Jusco Taman U,skudai JB  pada tahun 2007. Dah berhabuk.sayang lak.  Pas ni nak bersihkan n simpan elok2. Kot kot terbuka pintu hati nak dengar radio esok-esok....

45 comments:

  1. Ini merupakan Radio kenangan yang bagus, saya sendiri sampai sekarang masih meimilikinya, dan suaranya masih elok
    thank sudah share kawan

    ReplyDelete
  2. cik siti dgr radio bila drive ja..klau saja2 nak dgr tuu, mmg tak la...huhu

    ReplyDelete
  3. kak zu masih dengar radio lagi..pagi pagi klu hari tak pergi ngaji mesti bukak radio..masa memasak kat dapur pun dengar jgk..

    ReplyDelete
  4. Saya biasanya dengar radia sblum gi kerja waktu pg.... masa tgh siap2 nak gi kerja. pastu sambung dalam kereta....

    ReplyDelete
  5. setiap mlm sy dgr radio.. dengar suria cinta.. hehehe

    ReplyDelete
  6. teringat dulu yg kat radio muzik tu pilihan lagu kot... ada gak anta tuk pilih lagu hihi

    ReplyDelete
  7. saya suka dgr radio ketika nak tido

    ReplyDelete
  8. Radio phone guna juga kekadang sambil wat homework :)

    ReplyDelete
  9. jarang sangat dengar radio...
    bila dengar dejay dia tu bercakap macam seolah2 duk dengar orang membebl je..
    huhuhuh

    ReplyDelete
  10. saya tiap2 hari dgr lagu era..
    tapi dgr secara online la..heheh

    ReplyDelete
  11. dengar kat laptop je..=D

    ReplyDelete
  12. Dah lama tak dengar, hehe..kalau dulu asyik dengan radio je.

    ReplyDelete
  13. saya kat sini selalu dengar radio online.... suka dengar ikim sbb banyak perkongsian bermanfaat :)
    Masa study dulu pun suka dengar carta lagu, tapi skrang mmg dah lama tak layan semua tu

    ReplyDelete
  14. salam....
    TA masih lagi mendengar radio...
    Antaranya yang jadi feberet Klassic Nasional....
    Dulu masa muda suka dengar lagu rock...puas simpan keset kset..

    huhuhuhu....

    p/s ok je ayat tu.....pandainya...macam terer je bahasa jawa ....

    ReplyDelete
  15. Sekarang ni sebab TV pun dah boleh bukak radio... tu yg dah jarang jumpa tu kan DY

    ReplyDelete
  16. Kakak pulak lebih suka dengar radio Dayana. Dalam bilik pejabat kakak ni kakak on radio tak henti walau kadang kakak tak perasan biji butirnya apa. Kakak suka dengar radio IKIM fm. Dalam kereta pun kakak on radio IKIM juga... Rumah pun kakak on radio IKIM.

    ReplyDelete
  17. ms kecik2 dlu slu dgr drama dlm radio tu.. mcm tk boleh blah je.. hehe

    ReplyDelete
  18. dgr2 radio kini mostly waktu memandu aje hehehe

    ReplyDelete
  19. kdg2 dengar juga radio....radio hotfm..buka guna tv

    ReplyDelete
    Replies
    1. as-salam..sibuk ke Yana..berkunjung balas sini

      Delete
  20. Eheheeh!!nostalgia sgghkn?adik lelaki sy lun ada satu :)

    ReplyDelete
  21. sypun dh bertahun rasanya tak dengar radio.naik ketapun jarang sbb selalunya pasang cd zikir or lagu..

    *due sy lmbt lg..mc 6hari tu soh rest lepas jatuh jer..:)

    ReplyDelete
  22. Radio dari dulu sampai sekarang masih disukai orang, dan tidak pernah bosan, karena banyak informasi dan hiburan,

    ReplyDelete
  23. dengarj ugak radio yg orang lain pasang..pasang sendiri jgn harap la..hehe..selalu dengar mp3..:-)

    ReplyDelete
  24. siyes.. betul la kak. haha. laaamaa xdengar radio. hehe.

    ReplyDelete
  25. Pc pun dgr radio dalam keta je skg ni...dulu mase zaman sekolah memang ade radio kepunyaan diri sendiri...sambil2 study tu layan lagu jiwang sorang2...haha;p

    ReplyDelete
  26. salam.....
    garek boco waei yo...hehehheheh
    boleh je ...layan.....

    p/s otai bahasa jawa ni dayana yana

    ReplyDelete
  27. tEMAN BARU JE BELI RADIO SEMALAM.. Jom layan radio.. Meh..meh.. Hehe

    ReplyDelete
  28. cakap pasal radio nie.....dah lama tak buka2 entah elok ke tak dah ye....dulu2 memang nie je lah penghibur.....sekarang dah di pinggir kan....kesian kan...?

    ReplyDelete
  29. alamak..malu la bugel...kena tutup dengan kain basahan...hehehheheh

    ReplyDelete
  30. masih dgr radio jika di dapur sj, hehe. Radio kecil mmg khas utk dapur. Kalo tgh online...sy suka dgr lagu2 retro kat muziknusantara.com aje....

    ReplyDelete
  31. Saya pun dulu suka dgr radio. Dan sekarang dah tak dengar. Sebab radio keta rosak. Sampai sekarang tak ganti baru. Sebab rasa tak perlu pun. Dulu masa skolah, rancangan yang paling saya suka ialah Pilihan Bersama kat Radio Muzik. Heheh.

    ReplyDelete
  32. selalu juga dengar radio masa zaman muda remaja dulu..hehe:)
    skrg ni dengar radio kat astro je (Era.FM )..

    ReplyDelete
  33. najihah masih dgr laaagi radio time bosan_bosan :)

    ReplyDelete
  34. sama la kira pun dengar radio time dalam keta je hihihi

    ReplyDelete
  35. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  36. Salam kunjung balas kat sini..:) time keja ja dengan naik keta dengar radio..kalau kat umah dah lama x penah dengar radio…

    ReplyDelete
  37. saya dgr radio pakai hp aje skrg ni

    ReplyDelete
  38. kat rumah ada radio tapi jarang bukak. dengar masa naik/drive kereta jer..

    ReplyDelete
  39. salam dayana...

    tak ada radiopun kat rmh...alahaiiii

    ReplyDelete
  40. Dgr radio dlm keta jer. Kat umah memang tak bukak radio.

    ReplyDelete